Wil jij onze club steunen? Dat kost een paar klikken…

Wist je dat het (al heel lang) mogelijk is om De Stukkenjagers te sponsoren zonder dat het je iets kost? Dat is mogelijk dankzij het loyaliteitsprogramma van Sponsorkliks. Het werkt simpel. Stel: je wilt online een aankoop doen, een maaltijd bestellen of een reis boeken? Dan klik je eerst op onze site op het logo van Sponsorkliks. Dan zie je een keur aan webwinkels die zich bereid hebben verklaard een klein percentage van het door jou bestede aankoopbedrag via Sponsorkliks af te staan aan De Stukkenjagers. Coolblue, booking.com, bol.com, thuisbezorgd.nl, Center Parcs, Belvilla, MediaMarkt en nog veel meer. Rond je tijdens zo’n sessie de aankoop af, dan krijgt SJ na verloop van tijd ‘jouw’ percentage overgemaakt. In onze stoutste dromen kan dat aardig oplopen. Hoe ver, dat kun je overigens zelf online volgen, uiteraard is dat overzicht geanonimiseerd.

Als je deze mogelijkheid benut, is er overigens géén sprake van een prijsverhogend algoritme; de deelnemende bedrijven zien vooral meerwaarde in het werven van klanten via een kanaal waarmee de klant al een vertrouwde band heeft.

Baten en kosten

We zijn geen noodlijdende club, maar zullen onze kosten in 2022 wel zien stijgen. Zo gaan we snel kennis, tijd, energie en ook geld investeren in het opzetten van een heuse jeugdafdeling. En per 1 januari zal onze club naar schatting 10 à 15% meer moeten afdragen aan de landelijke schaakbond, ten gevolge van de BTW-plicht die gaat gelden voor schaakorganisaties. Op Europees niveau wordt schaken namelijk niet als sport aangemerkt, terwijl ook het etiket ‘cultuur’ ondanks de breed gevoerde lobby buiten bereik bleef. 

Een hogere opbrengst via Sponsorkliks-aankopen zou wellicht helpen om de kosten niet één op één te hoeven doorberekenen aan de leden. Dus als je op reis gaat, een wasmachine koopt of een pizza wilt bestellen: dat kan ook via www.stukkenjagers.nl…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *